http://www.xmasclock.com/

29 oktober 2013

Dagens melodi!

Det pratas jätte mycket just nu om hur vår stad är så död,alla bara försvinner,ingen vet något om Lovisa.
I dagens tidning stod det i ledaren om varför inte staden på sina egna hemsidor tar vara på fina reklamationer som görs av folket för staden? som exempel var förstås då videon Lov is a...tour men det finns även andra fina videon som kunde visas för att reklamera staden som denna...


Eller denna


Men framför allt kunde man hålla ett blogg tilfälle för kända bloggare,bjuda in dom till staden och visa dom runt i såväl butiker som i olika vackra hem(vilket redan fått en massa reklam genom LHH)..och detta är väl pågång,men inte från staden sida utan butiksägare själv har lagt in en reklam för staden Lovisa genom att bjuda in just en bloggare.

Tyvärr är texten bara på finska men ni som inte klarar av språket får göra som jag,titta på bilderna om inte annat ,varsågoda HÄR

Dagens melodi är ju bloggning,många läser bloggar eller länkar till bloggar eller pratar om en blogg till en annan väninna på stan som berättar åt sin man som sedan blir intresserad och söker upp det hela..vår stad är inte död,men det kräver lite jobb att få den mera livat..och ett bra sätt är att te.x ha kvälls öppet lite oftare än 2ggr/år...på det viset får man inte bara ortsborna att komma med men även nya familjer som blir intresserade av Lovisa..nu är ju allt "dött" efter kl.17...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar