http://www.xmasclock.com/

22 oktober 2013

Kotka

Vi åkte till grannstaden i öst härom dagen,ett ställe vi sällan är till men som passade oss helt okej denna gång.Kotka ligger ca.30-40minuter ifrån Lovisa och är förutom lukten av papperfabrikerna ett riktigt sött ställe,gamla byggnader som jag försökte fotografera i farten...




Vi besökte främst köpcentret Pasaati och gjorde några uppköp inför såväl jul som för oss själva i form av kläder...men att modet har blivit lite annat än min smak är tydligt,hittade något riktigt grymt..eller jaa,kanske fint sådär men i kläder?

Birdie pants(?)...why? är fiskar nästa?
Att shoppa kläder är verkligen något jag inte gillar,får abstinensbesvär bara genom själva tanken och börjar må illa,att gå omkring bland en massa människor och se på kläder som endera inte passar mej i storlek eller stil är något som hellre skulle skippas och eftersom jag är super nöjd med mina kläder som hänger i skåpet,så varför belasta naturen med att köpa nya när man ändå kan ha dom som redan är hemma? det är ju totalt dumt!

Övertalad blev jag...jag hängde med,vi åkte iväg relativt tidigt för att inte behöva trängas med en massa folk och ja...vi började inne på Clas Ohloson så...och där hittade jag något fantastiskt..its comming back!!!

Här kan ni köpa en handvisp för ynka 13€ och återvinna dendär tråkiga elvispen..not bad! go classe!

Jag kom dock hem med någon ny topp i ekologisk bomull och kunde därmed nu återvinna/annvända några av mina toppar som blivit köpta då jag gick i åttan..något år sen..och strumpbyxor i härlig senapsgul färg samt ett par svarta vinterstrumobyxor,nu kan kjolen åka på igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar