http://www.xmasclock.com/

26 november 2013

max 20min & ett dygn

Jag tycker det är helt horribelt att man köper hem pepparkaksdeg,varför varför...den smakar inget personligt utan bara köpt...nej,äkta vara skall det absolut vara,jag hade egentligen tänkt först börja pepperkaksbaket om några dagar men konstaterade snabbt att jag inte hinner,det finns en massa på agendan dagarna före lillajul.

Vid allt som handlar om bakning får jag hjälp med,äldsta sonen strider med den yngre om platsen på pallen,men som tur var hade lillebror somnat mitt i leken på golvet och vi lät honom slumra medans vi tog 15minuter åt att fixa till smeten till pepparkakorna.

En äkta hjälpare smakar alltid att det blir bra och då kan det hända att det tappas lite från skeden på vägen..

När alla decilitrar med mjöl är i lagd är degen nästa klar,bara et dygn eller sådär över natten,sen kan vi börja ta fram alla former jag samlat..och sen..sen blir det mer stök..mer gott..och mer jul..


2 kommentarer:

  1. Egen pepparkaksdeg ska det vara! Inte ens svårt & så blir det ju såå gott :-D kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut..vet inte vad man tror man sparar på om man köper färdig deg...

      Radera