http://www.xmasclock.com/

16 december 2013

Den sista dagen

På söndag var det sista dagen av Lovisa Julhem och sista öppna dagen på tuhannen tuskan kahvila,jag tog med mej pojkana och flydde fältet från vår lilla köksremont,vi njöt av trevligt sällskap,godsaker och vackra saker hela morgonen.


På Tuska åt jag julgröt med plommonsoppa,jag som inte är någon stor vän av gröt verkligen njöt av denna,lena mjuka risgrynsgröt och plommonen verkligen gav en mycket god smak till det hela.


Här hänger också granen i taket så som det var förr när det inte fanns så gott om rum..


Jag har äntligen fått lära mej hur man flätar till en sånhären fisk stjärt,hur enkelt som helst och verkligen ursnyggt,blir garanterat gjord om och om igen.


Tuhat tuskas hus från mariegatan sett med sin vispgröts röda färg...mycket söt i snövädret som började medans vi satt inne och njöt av värmen från vedspisen.





Julgranar finns det i alla de slag och även annat julpynt.. 








 Och det härligaste i vintertid,kakelugnen..




Titta vad som fanns inne i fördjupningen på denhär sista kakelugen..

 När man går in i någons hem är det också klart att man tar av sej skorna..men alla kanske inte tänker på det där av skylten med texten "skorna bort tack"


Julbocken behöver inte alltid finnas innomhus,dessa tre stortrivdest ute på trappan


Såna lampor fanns när jag var liten då i färgerna rött och grön,denna tro,hopp och kärlek prydnad är dock mycket mer i min stil,ren vit.

 Men årets deffinitiva favorit var Vackerbackas vedspis...finner inga ord men en massa glada känslor :)


 Nu får vi bara minnas allt vi sett och upplevt domhär sista dagarna,Tuhannen tuskan kahvila öppnar igen på våren och julhemmen...ja dom blir igen i december 2014..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar