http://www.xmasclock.com/

4 december 2013

Krans,modell större

Det började i mitten av oktober,jag sökte vide kvistar,en hel hög av vide kvistar,jag virade dom om varandra till en rund,ja nästan rund ring och virade ännu några till runtomkring.


Den största kransen jag gjort hittills har fått sin stomme,den får den torka i ett pannrum i några veckor eller kanske en månad...sen närmar det sej jul..tänkte jag..

En månad senare: jag plockade hem ris,lingonris och blåbärsris...en kasse räckte inte så jag fick gå ut i skogen igen..


och kransen var lätt som en fjäder efter torkandet just så som jag hade hoppats.


Nu skulle det göras små knippen av riset,viras fast med järntråd och så är det redan halv-vägs.


Hängde den ut på balkongen så den inte skulle torka allt för snabbt..och då märkte jag först hur stor den egentligen var..var kan man ha en sånhär stor krans undrar ni säker..

Nå i taket förståss,det har i några års tid varit prat om att hänga en i kökstaket,men man har glömt det och sen när man kom på det igen var det lixom försent,men iår när det fortfarande inte är några problem att gå ut och söka hem lite ris från skogen så var det helt klart att iår blir den till.






Kanske inte det enklaste av pyssel p.g.a storleken men ett roligt sådant.Och ger garanterat ett "oho" ur dom flesta besökarna.

2 kommentarer: