http://www.xmasclock.com/

1 december 2013

Nu é de jul..

God Dag gott folk och en riktigt vacker första advent..hoppas ni har det bra,här har det kommit lite sjuk hals och hosta på besök och en liten dos av dåliga nyheter som förändrade hela julen(det tar vi senare).


Fredag kväll började vi ta in Julen med Lovisa City Shopping Xmas..jul i alla butiker och årets första glögg utomhus..härligt!


Jag köpte faktiskt inte så mycket men tog in allt mer..inspiration är det jag får mest ut av och av inspirationen kommer alla idéer.Nu skall jag visa er en hel del av det vi såg under kvällen...sätt er tillbaka och njut av en stund av inspirerande jul bilder.









Julen är gott och fint..eller hur?

Minns ni att jag skrev om Julklappsgranen?


Vi var framme med min vän Muriel och nappade en lapp åt oss med texten "Flicka 15år"..och vad skall man hitta på åt en flicka i femton års ålder..vi var sluga och gick till Seppälä för ett presant kort med en riktigt trevlig summa på.


Hoppas presanten uppskattas av denna tjej bara hon får den på julafton.
Det finns fortfarande kvar några lappar i granen så ni som inte ännu hunnit eller så kan garanterat få en lapp åt er ännu(jag tror jag skall gå och ta en till eller två) där fanns enbart pojkar kvar då jag tittade på granen igår,pojkar från ålder 1-15år,gör någon annan glad i jul,någon som behöver det mer..och märk hur det även värmer ert eget hjärta på samma gång!

Inne i butikerna kunde man skåda hur givmilda redan människor har varit..


Så glad för att det finns såna som vill hjälpa,härliga givmilda personer..detta är exakt vad jul är!!

Hemma på Lördag hade vi sedan Lilla Juls firandet på gångs,vi åt äkta julmat i små former och lämnade det allra viktigaste ändå till den riktiga julen.


Och som pricken över ii:et så började det snöa under kvällen.



Härliga härliga snö..vi tog tillfället iakt och gick en liten promenad..tänk att så lite snö kan göra en så glad.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar