http://www.xmasclock.com/

7 februari 2014

Det behöver inte allti vara nytt!

Jag kan inte sluta påpeka att spara naturen,börja med små saker för att försiktigt öka på sparandet eller stanna vid små val,bättre det än inget alls.
Gudsonen fyllde två år och som så många barn så är det väldigt inne med hårda ljus och roligt att få slå,så det önskades om en s.k. "hacka"..jag lade det bakom örat och satte igång att leta,visst skall han få en hacka om det är det han vill ha.

Efter lite sök fann jag en på nätet för absolut ingenting,använd:jo men inte slut använd för det..jag kom hem med den och satte igång med det som heter reuse alltså återanvänd.

Jag drog loss alla Hack pinnar och tvättade dom ordentligt,ni ser väl skillnad på dom fyra översta och dom fyra nedersta..


Sen gick jag efter lite överlopps färg som fanns kvar,lite tinner,sandpapper och pensel,samt en tidning för att skydda ytor.


Här skulle det målas kanten av hackan för den hade såklart fått sej av alla miljoner slag den redan varit med om,så jag slipade lite ner kanterna från var målfärg fattadest och sedan lade jag lite måltejp runt kanten så att jag inte målar fel..är man stadig på handen är det dock braa att dra utan någon tejp,men det är inte jag,,,


Nu var det målat runt hela kanten och fastän det blev en lite ljusare färg en originalet så märker man det knappt.
Och joo ni som nu är hel förskräckta över att jag målat en brio så kan jag säga att vi är inte så petnoga så länge allt går att använda..


Målartejpen tas bort när målfärgen ännu är fuktig på så sätt lossnar den bra och river inte något som skall sitta kvar.


Alltså som Ny..nästan iallafall..


Kommer att hackas på i otaliga gånger framöver och om vi riktigt skall gå till kritan så barn bryr inte sej om det är nytt eller gammalt så länge dom får glädje av det,det är ju vi vuxna som tar mer på näsan än någon annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar