http://www.xmasclock.com/

25 februari 2014

Jag känner mej på hugget

Alltså med våren kommer känslorna...eller är det känslorna som kommer med våren?..
Efter bara en dag av vårligt väder känner jag nu en grym efterlängtan att få ta tag i vår preparationer,söka fram muldpåsen och förbereda inför sommarens sådd,ta fram symaskinen och sy till vårliga dynvar eller plocka fram allt detdär pastelliga som jag varje år märker att jag inte har...


Jag skall plocka in kvistar som skall få knoppa ut sej och bli gröna(kan man säga knoppa ut sej?),jag skall vädra hela hushållet så det blir nästan sjukt gott att andas här..
Ja allt detta skall jag göra efter att vi vårstädar nästa lördag med sambon..ni vet dendär städningen som man blir så inspirerad av att göra genast då lite solsken kommer fram och visar var skiten ligger..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar