http://www.xmasclock.com/

27 februari 2014

Nytt och nytt för mej

Nytt och nytt,eller begagnat,återanvänt..nytt är väl alltid nytt då det kommer till en ny person,för för den är det ju nytt,det kan ju inte bli gammalt..för får man något som man inte haft förr så är det ju garanterat nytt...eller hur?

Jag hittare en massa fina plagg på loppis som är värda hela pengen att ta hem,nytt för mej fast återanvänt..kan man ha dom två orden i en och samma mening undrar många,för det finns ju dom som aldrig skulle lägga på sej ett plagg som inte är köpt direkt från H&M eller Lindex eller Armani..men hör och häpnad..en stor del av dessa sköna vänner som är lite små snobbiga av sej när det gäller plagg har haft på sej dom bästa av loppisfynd som jag gett dom i presant,vet man inte om det tyks det inte ha nån vidäre betydelse varifrån kläderna du har på dej kommit ifrån..

Second hand är bland det bästa som finns,då kan man med gott samvete klippa bort och lägga till på det nya plagget man kommit hem med,är det köpt direkt från klädbutiken har man inte samma hjärta och då får kreativiteten sällan komma fram..

Men bland det nygamla i skåpet finns det även nytt..hade jag inte haft ett presentkort till en affär i stan hade jag högst troligen inte kommit hem med ett nattlinne som prislappen stod på 53€...japp,ni läste rätt,men det att plagget är urskönt,designen just din stil och av bra kvalité,det ger ju också lite mer värde,man kommer att ha plagget i år och dagar och med det sparar man även in lite slanttar..


I söndag skall vi på dop och klart vill man inte slänga på dendär "fin"klänningen eller skjortan som man köpte för många år sen då man nu redan har börjat ta den som ett vardagsplagg,så jag gjorde det jag brukar då jag behöver något nytt,först kollar jag igenom skåpet,finns det något som går att göra om...nej inte denna gång...så då går jag igen till loppiset,kommer hem med en skjorta för ynka 2€ och i super fint skick..


Blir det sedan trångt i skåpen,ja vad gör man..hyr ett loppis bord och säljer bort det man inte vill ha...win win...eller ger det vidäre till välgörenhet eller kanske man har ett kompisLoppis,där man sitter en kväll och har det gott och byter eller säljer kläder man inte mer vill ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar