http://www.xmasclock.com/

5 februari 2014

Oj Runeberg!

Tänk att vi råkat få en massa bra människor i Finland som gjort en massa bra och fina saker,men tänk mer på deras fantastiska fruar som har bakat något gott som sedan blivit kanske t.o.m mera känt än personen bakom namnet..
Runebergs tårtan..gott!!

Och ännu godare om man gör den själv och har bra hjälreda/or


Och råkar man ha rätta former eller får man låna något som går precis lika bra så är det dubbelglädje på momangen,så jag vill säga Tack till läsaren "Jonnas Mamma" för lånet ;)


Som ni se på bilden ovan så är jag inte så ren av mej i köket,det är nästan självklart att jag sottar omkring mej.

Hallon sylt blev det iår,fast det inte är det egentliga originalet..


Och se bara så fina och ståtliga bakelserna blev,lätta att ta ur formen då jag lade smörpapper innuti.


Mini runebergare blev en hit,dom försvann som smöret i solen en het sommardag..


Mina Runebergare kan ni läsa om från tidigare år HÄR och HÄR.

Ha en riktigt bra Runebergsdag alla mina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar