http://www.xmasclock.com/

11 februari 2014

Vändags/alla hjärtansdag pyssel

Snart blir det Alla hjärtans dagen igen,vi är inte så över romantiska och firar med en massa hjärtan och muss och fuss,det blir mera en vanlig dag utan något extra...kanske en hjärtsmörgås typ..
Hursomhelst så har jag en liten grej på lager som jag gjort och kommer passa fin fint just till denna romantiska dag..

Du behöver:

En alfabets shablon
blyerts penna
textil tuschar
valfri tygbit i passande storlek


Alfabet tavlor kommer emot överallt,på Ikea på matbutiken,var som helst så jag tänkte lixom gå på det temat eftersom det är tydligen IN..

Man kan gå på frihand också i detta om man vill,jag kände dock mera för shablonen(som har hittats på loppis),vill man markera ut att det blir helt på mitten eller i ena hörnet så var goda,jag var inte så precis utan tog till ögonmått..
Rita ut alfabetet med blyerts .


Och rita sedan över alla bokstäver med textil tuschen,jag har bara ändrat O till ett hjärta istället och lagt en annan färg på våra förnamns initsialer så att dom märks ur rästen av bokstäverna.


Nu beror det ju på hur stor bit du valt att göra detta på,du kan ha denna grej som en tavla eller bordduk eller sy fast på en skjorta eller som jag göra en dekorations dyna..
Kom ihåg att följa instruktionerna på paketet till textil tuscharna,mina skulle strykas på fört och sen tvättas i 60grader,provade med vad som händer ifall man inte strycker och det blev en väldigt sliten känsla,inte helt fel det heller men ville inte ha det just nu..


Sen syr man bara ihop med ett bakstycke ifall man inte klippte till från början en så stor bit tyg att man har allt mer eller mindre klart..Vet inte med er men jag hamnar faktiskt att fundera en massa när jag gör dynvar,fast det borde vara så enkelt,men genast när det kommer en bild med så stannar det till...men nu borde jag väl komma ihåg till nästa gång...eller...

Den färdiga dynan ser ut på följande sätt..


Provade på ett annat tyg detdär med att inte stryka det innan tvätten,här ser det riktigt trevligt ut och kommer att bli en bra presant till en kompis och hennes man.
Slitet..i like!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar