http://www.xmasclock.com/

3 mars 2014

En liten prinsessas dop

Igår var jag och äldre sonen på dop,ja,tyvärr bara vi två,pappa hamna bli hem med den yngre när han kom med en ordentlig ihålig hård hosta på tordag och haft feber lite nu och då..

Dopet var den yngre sonens gudmors först föddes,den lilla prinsessan skulle få sitt namn som det spekulerats över läänge och som fått alla möjliga förslag t.ex. Dagny,Doris,Hildur,Svea,Ragnhild...men inte änn heller blev det något så speciellt..namnet skulle bli på bokstaven N...och då fortsatte det,Nelly,Nadia,Noomi,Ninni,Noora...men nej..vi hade så fel..

Redan i god tid började jag förbereda dop gåvan och fick den klar ganska så snabbt efter att jag bestämt mej för vad det skulle vara..


Det blev ett armband med bokstaven "N" hängande,pärlorna är delvis av glas,var lite rädd över det men så slog det mej att dopgåvor har man sällan på sej,dom är mera för minnes skull,jag meddelade dock tösens moder om saken så dom vet om att det inte är helt stöt säkert...riktigt sött om ja då så själv säger..

På dopet var det fint dekorerat och alla var på glatt humör precis så som det skall vara..



 Massvis av gott att ösa i sej vid kaffet också..så mycket att man fick ta med sej en rejäl "doggy bag" hem,det är vad jag kallar lyckat kalasande *blink blink*


Stort grattis till lilla Nea.


2 kommentarer:

  1. Det är så himla kul med namn! Fint till lilla prinsessan!

    <3 Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det och så många namn man aldrig äns hört om tidigare som kan dyka upp,roligt!

      Radera