http://www.xmasclock.com/

28 mars 2014

Sol inne sol i sinne..

Vilken underbar,underbar dag,morgonpigg var man av bara 7h sömn(jag som annars kräver 9-10h),steg upp och åkte till butiken med grannen och kunde inte motså från att prova deras nya salladsbar.
Något jag önskat till vår stad redan länge och nu är den äntligen här,kilopriset ligger på 14,90€ och är helt okej tycker jag..urvalet,riktigt bra!

Där finns allt från färsk sallad till makaronisallad och alla tilläggs godheter,skinka,räkor,kräftstjärtar,höna,ostar,oliver,frukter,quino,couscous,krutonger...you name it...namm!!!



Jag lade i sånt som jag och fästamannen båda skulle gilla och tänkte att jag snor lite innan han åker på jobb och så får han ta med sej sedan rästen.


Han tog en egen skål och öste över för att sedan lämna rästen till mej...inte helt fel..

När klockan slog tolv gick vi ut,solsken överallt och glada miner.


Vi gick ner till stranden,gud så varmt det var.


Ensamma var vi inte,super ståtliga och fina kanada gäss var där också,lite små förundrande såg dom ut men vi gick riktigt fint ihop,dom kom upp gående för att ta en liten siesta och äta något gott från gräsmattan.


Jag och träd..vad är det? i högstadiet blev jag halft förbjuden att skissa träd eftersom jag inte klarade av det,mina skisser var alltid klara konstverk...men träden är ju så underbara objekt,varför lägga ner tid på en skiss när man kan ta in allt på engång och bara njuta av såväl objektet som själva tecknandet...fortfarande fotar jag och ritar gärna just träd.


Selfie...hehhe...


Påväg hem genom en skog som kallas bologner skogen...kunde träd tala...ja då skulle jag aldrig lämna detta ställe,skogen ligger där det hänt en massa saker,från många hundra år tillbaka..lite magi känner man faktiskt när man går där..är det någon som lurar bakom något av dom ståtliga tallarna..eller är det bara energi?


Hemma på gården väntade två söta ekorrar på oss,en pratstund var på plats...och det roliga är att dom svarar ju,gulliga små hårbollar.

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk att kanadagässen är i farten redan på vår fina strand!
    Och ekorrar, dom är roliga att kolla på från köksfönstret, riktigt vådliga lekar ibland.
    Har inte testat salladsdisken än men ska göra det nån dag, fint ser det i alla fall ut!

    SvaraRadera