http://www.xmasclock.com/

26 april 2014

JamenPrecis!!!

Har tittat på "De obekväma" den delen där Clara Lidström är med och måste säga att det är ju precis detta jag vill få fram när jag pratar med mina vänner,jag är otroligt dålig på att få ut rätta ord när jag verkligen skall försöka och istället brukar det resultera i gräl och det att jag blir nedsatt och bort fjäskad,för jag blir inte förstådd..och ja dom flesta har ju en annan åsikt om detta,men här i Underbara Claras del av serien är det verkligen exakt så som jag tänker det,i dom rätta orden.

Pogramet kan och skall ni se på HÄR!



Jag verkligen hatar hur man ser på jobb i dag,man skall jobba jobba jobba och bara jobba,fritid skall vara en hobby och det skall kosta pengar att ha en hobby,va fan säger jag,det är fel,inte undra på att människor mår dåligt idag..man skall leva under stress,stress av att jobbet inte är klart vid en deadline eller stress av för lite pengar eller stress av att ha stress,är man stressfri räknas man som sjuk,men det är ju inte så det är..det är så bilden skall vara,bilden är fel!

Jag hamnar framför detta mer än ofta,dom flesta av mina vänner och bekanta använder sej av denna vanliga mening "skall man göra något så kostar det"..jag älskar att visa tvärtom,verkligen älskar det och gärna sedan påpekar om det,allt skall inte behöva kosta.

Ett mycket bra exempel från i veckan är detta,då jag blev frågad om jag vill hjälpa till att fixa på gården hos en kompis..detta frågadest av kompisens flickvän..ja,kompisen själv är av "..så kostar det..." personen,vi gjorde små enkla saker för att snygga till med egna muskler och tekniker,vi flyttade planteringar och klippte i buskarna..


Och nu när jag tröttnat på mina blom-lökar så kommer dom att flytta upp hit till denna gård,ja helt gratis!
Går man förbi en granne och ser att dom har en massa blommor som du gillar kan man ju vika in och fråga om man kan få en början av blomman eller står det en hög med tegelstenar någon stans som är redan lite in växta i gräs så varför inte fråga om man kan få skotta hem dom? många gånger får man till sej saker bara man öppnar munnen och frågar,eller kanske man kan byta till sej något,grejen är ju att allt behöver inte kosta,håll det i minnet tycker jag!

Jag tycker att man skall ju absolut leva enligt hur man har möjlighet,inte göra av med mer än man kan,vara nöjd med det man har och göra mer av just det..jag är inte avis på om grannen komer hem med en sprillans ny bil och jag själv kör med min lilla toyota,jag älskar den,jag behöver inte en sprillans ny..jag blir inte avis om någon har mer pengar än jag,det är hel vanligt för mej,men jag är nöjd såhär,jag älskar att kunna vara kreativ och göra det bästa av det jag har och alla kan vara kreativa om man bara försöker,jag tror att det kreativa finns i alla,bara att söka fram det och ta tid på sej om man är osöker.


2 kommentarer:

  1. Håller med dig om att livet inte bara är jobba, jobba, jobba.
    Man måste kunna, få och orka njuta av den tid som kallas fritid.
    Med gott samvete vill man ju göra sådant man gillar då, inte sånt man så att säga måste...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara allt för sällan som det blir någon fritid mera..mera fritid åt folket!

      Radera