http://www.xmasclock.com/

15 april 2014

Kanske fel tid eller...

Jag har haft en sån otrolig längtan efter julmat,ja ni läste rätt,julmat...varför är det så att julmat skall enbart ätas under jul tiden och inte däremellan? har det hela uppstått tack vare namnet "jul" eller kan det vara så långt tillbaka att ni vet mormorsmor gjorde sej av med dom sista kålrötterna och morötterna till juletid och efter det levde man bara på potatisen och dendär enstaka moroten som blev kvar i källaren?..att det inte räcklte till för en låda till eller så?..jag vet inte..

Men idag,idag tar min längtan slut(ja,jag årkar inte vänta till nästa jul) så idag äter vi kålrotslåda och morots låda till mat med en liten bit palvad skinka,kanske ni tycker jag gör något hel galet nu men...jag verkligen vill inte vänta ända till december för att nästa gång få i mej något så gott och enkelt som morotslåda och kålrotslådan..

Här skulle jag lägga in bild...men min telefon och dator vägrar sammarbeta :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar