http://www.xmasclock.com/

7 april 2014

Man blir blind.

I lågstadiet blir man första gången bemött av hönsfrikassé,om inte tidigare..och det är den ända frikassén man hör om,eller hur?

Jag blev kvar med öxkött från söndagen som inte blev tillrätt och det fanns då någon slags maträtt av det idag på menyn,men vad..biff och grytor är för vanligt i detta skede att jag ville prova något "nytt".

Det var då jag kom över ett recept  på nätet som är en frikassé på oxkött..frikassé??..aldrig hört om någon annan än just den med höna,kan man göra det på andra kött? man blir blind av att inte söka vidäre,man fastnar verkligen i sina vanliga matvanor och blir riktigt tråkig till sist..men idag,idag åt vi något nytt,nämligen ox frikassé.


Original receptet hittar ni Här.
Jag hade inte alla ingredienser hemma så det blev en man tager vad man haver version,men godkänd ändå.
Jag hade i morot,kålrot och vitkål och så blev det torkad basilika istället för färsk,men inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar