http://www.xmasclock.com/

23 april 2014

Papper och papper och...nätet...

Jag är nu officiellt arbetslös,jestas ändå,det är en tid sedan man var på jobb,förän jag blev med barn jobbade jag som försäljare på en trävaruaffär här i stan,men den finns inte kvar och inte något jobb heller..
Har sökt en del av alla behövande papper,det mesta skall ändå göras via nätet idag och för mej känns det väldans underligt..förr gick man ju in till arbetskraftbyrån och pratade face-to-face med någon där,så mycket roligare och så mycket mer givande.

Vad vill jag då göra? Helst av allt skulle jag se mej på ett deltidsjobb,varför? jo för att barnen skulle kunna vara så mycket hemma som möjligt och inte behöva spendera 8h/dag/5dagar i veckan på ett dagis,för mej känns det helt onaturligt då jag aldrig själv som barn varit på ett dagis,jag var hemma,eftersom mamma var så som man förr var hemmafru..vad hände med det egentligen? att vara hemma med sina barn och kunna ha med dom på alla olika skogsutflykter och dethär,visst ja vet dom gör sådant även i daghemmen men det är ju inte riktigt samma sak..

Jag är intresserad av interiör och kundbetjäning(och annat också...)..jag har suttit i en butikskassa i helt för mycket timmar i mitt liv så det känns verkligen inte lockande just nu..jag vill förvekliga mej själv..inte bara "piip""piip""piip"" var det bra så,tretton och sjuttiofem tack!"....nej tack...inte för mej...Så om ni vet någon som vill ha lite ledigt från sitt jobb nu och då,hör av er..kanske jag är just the woman for it :)

3 kommentarer:

  1. Jobbigt att inte ha jobb... Hoppas du hittar det rätta :-)

    SvaraRadera
  2. Det här får mig att tänka på om du skulle vilja ställa upp på en intervju för ÖN och berätta om din situation. Jag respekterar om du säger nej, men om du har nåt att berätta, att dela med dig av - tankar kring arbetslöshet, fylla-i-blanketter, osv. kontakta mig på carita.liljendahl (at) on.fi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carita,lägger bakom örat..just nu är allting väldans nytt..

      Radera