http://www.xmasclock.com/

5 april 2014

Pysslet slog till efter resa

Tänk vad en liten semester resa till Stockholm kan göra,kom hem igår och är verkligen laddad,pysslet har börjat forma sej och planerna kommer och kommer..

Pojkarna kollar in Stockholm vid ankomst
Idag har jag börjat plantera sommarens godsaker,förkultiverning är inte min starka grej men det skall ändå göras,och känslan att få lägg fingrarna i mulden är ju bara kärlek!(bild finns på instagram på namnet snede86)

Idag har jag ändra om lite i anslagstavlan..bort med en del av domdär super tråkiga "nålarna" som alla har och in med lite nyare grejjer,nämligen knapparna.


Jag tog några helt vanliga ritstift,rev loss det vita plast höljet och böjde hatten på stiftet lite med två tänger,eftersom mina knappar inte har samma böjning som hatten på stiftet var detta alltså nödvändigt för att få som att hållas fast så bra som möjligt.
Super glue,min nya favorit kompis,den kommer med överallt(var t.o.m med på Stockholms resan:)
lite lim på hatten och den valfria knappen på det..voilá..mycket snyggare på anslagstavlan nu.

Och när jag ändå var igång så passade jag på att limma fast några Torres som har luggit något år redan uppe på anslagstavlan men brukar nu och då hoppa ner därifrån..nu sitter dom där som kråkan i näsan(?)



Inspirationen till detta har kommit från olika bilder på barntavlor där man limmat fast olika plastdjur endera på ramen till ett foto eller på ramen till en spegel.

lånad från pinterest

Jag önskar er soligt och skönt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar