http://www.xmasclock.com/

31 juli 2014

Dom kom igen..Bananflugan..


Bananflugorna..genast när det blir lite varmare och fuktigare ute så POFF miljoner.
Vissa springer omkring som galningar och försöker dammsuga älenderna,andra försöker slå dom..jag sitter ner och tar det lugnt och gör exakt det jag planerat göra,för mej kommer dom inte och stör..i mitt hem dör dom själv.


 På över en natt var nästan alla borta,bara någon enstaka tuff en försökte hålla sej för frestelsen av mitt cocktailglas,men till sist går det bara inte och vips är dom alla där,döda.

I glaset har jag denna gång en klunk sirap,en skvätt etticka och vatten sådär lagom upptill och när vattnet lugnat sej häller jag en droppe diskmedel på så att det blir en hinna...jah så svårt var det lixom...många svettdroppar spiller inte jg för dessa små varelser..och så städar jag förståss undan det jag tagit fram i matväg så dom inte kan smaska på något annat..

2 kommentarer:

  1. Det här var ju ett bra tips! Jag har inte just nu problem med små flugor, men om jag får det en dag ska jag testa ditt knep!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skall du och meddela gärna sedan hur det gick för dej... :)

      Radera