http://www.xmasclock.com/

15 juli 2014

Hinner knappt stanna...

Ibland går det långsamt och man hinner stanna för att se och göra en hel del..och ibland är det precis tvärtom och det är så det är just nu,jag hinner knappt stanna medans allt händer,men som tur är jag ju en del av det som händer och får massvis ut av det.


Jag har roat mej att sitta stilla och försöka få lite bilder på fåglarna runtom mej,tålamod behövs och lugn...men det finns det gott om i sådana situationer.


Sedan blev det lite annat när jag satte mej på huk i vattnet för att fånga vågen..


Lite långsammare och inte så mycket tålamod krävdes då det skall fotas mäniskor..vädret var det bästa.

Och när natten sakta kom på,vågorna lugnade sej och allt blev tyst,då kom månen och gjorde himlen lite mer intressant bland alla kvälls färger.


Och så händer det ju på andra håll också,forntidsmarknaden,härlig stämmning,härliga dofter och härliga personer i rätt klädsel...vad annat behöver man?


Där kunde man gå omkring i all sköns ro och bara ta in..


Och ville man köpa hem någon intressant delikatess så fanns det möjlighet,vi kom hem med en rökt korv av vildsvin.


Marknaden ägde rum på bastion Ungern men efter att vi varit där så gick vi till bastion rosen som är helt liggande där breve,att jag aldrig varit där gjorde det hela ännu mer intressant..sightseeing på hemma plan lixom..

Men att jag alltid blir så varm i kroppen av dessa mäster hantverk,för hantverk har det ju varit då dessa har byggts...hur allt håller ihop ännu idag(eller en stor del iallafall)


Hur precis man fått allt ihop,hur kanterna är raka,hur tunga alla stenar har varit men där är dom..på sin plats..
Jag tänker på all den svett,alla tårar alla hårda och tunga dagar som satts ner..jag tänker och fundera,hur hadde dom det?hur mådde dom?hur såg dom på framtiden?


Att allt händer är ju så intressant i sej...och att man får vara en del av det är ju fantastiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar