http://www.xmasclock.com/

27 augusti 2014

Jag är född på fel århundrade!

Jag har alltid sagt att jag är född på fel århundrade..jag borde ha levt under 1800 talet..kanske sådär i mitten av det och senare.
På den tiden där tjänstefolket gjorde sitt bästa och jobbade så som man borde göra ännu i denna dag,med kroppen.
Då man inte hade en aning om vad tillsatsämnen är eller vad GMO är...då man åt det goda och levde glatt..ingen stress,ingen brådska,ingen telefon som ringer i mitten av något viktigt...

Jag stor trivs på mitt jobb,där man får leva lite gammaldags,göra lite gammaldags saker och det känns helt naturligt.
Nu när det börjat bli äppeltid och det skall kokas äppelsylt i stora mängder har jag fått äran att vara en riktig gammaldags kökspiga,and may I say..Im loving it! jag är som i extas och njuter av varje rörelse.

Jag alltså sitter och "borrar" äpplen,med denna fantastiska mojäng,en amerikansk design som säkert blivit till när någon bond pojke hamnat göra köks jobbet..


Denna fantastiska grej gör inte bara en sak utan tre i gången,den skalar(lite dåligt för tillfället)mskivar och tar ur kärnhuset tillika..de ni...


Så behändig alltså,det är bara ett huj så är 10liters kastrullen full med äpplen,färdiga att koka sylt av.


Förr kunde man nog..inte kan jag annat säga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar