http://www.xmasclock.com/

20 augusti 2014

När Smutset sitter fast..Vanish...

Det fösta jag tänkte när jag fick inbjudan till Vanish kampanjen på Buzzador var,"Oj den om jag skulle komma med i skulle vara super roligt!".
Någon vecka senare kom bekräftelse på att jag kommit med,att få prova Vanish och raportera om produkten,att skita ordentligt ner en tygbit dom skickade med var poängen...att sedan tvätta den enligt beskrivningarna och se resultat..det är meningen..

Let´s put it to test!


På tygbiten kom följande fläckar :

Ketchup
Fett
Gräs
Mascara
Nagellack
Blåbär
Blod
Rödvin
Senap
Lemonad
Kaffe
Choklad

Jag tänkte såhär,ibland smutsar man ner sej med dom mest underliga av fläckar,barnen smutsar ännu mer och man kanske inte har möjlighet att tvätta då genast,så jag valde att låta fläckarna torka..inte en dag utan två dagar innan jag satte igång med tvätt experimentet.


Dag två hade alla fläckar torkat fast riktigt ordentligt,detta skulle bli ett tufft test.

Produkterna jag fick att testa var dessa:



Högst uppe finns ett Vanish power Gel, det lovas att det tar bort alla fläckar på första gången,gelet är till för att strykas direkt på fläcken.

Vanish oxi action crystal white(den vita burken) är pulvret som skall göra dina vita kläder vita igen..tar bort alla sorters fläckar och kan läggas i maskinen tillsammans med det vanliga bykpulvret eller strykas på fläcken innan tvätt.

Vanish oxi action(den pink färgade burken) passar för alla färgers kläder och till alla temperaturer,detta pulver lovar också fläckfritt och är dessutom rekommenderat av astma och allergi förbundet.

Vanish oxi action extra hygiene,detta verkar vara ett dunder pulver,förutom att det lovas allt lika som dom två föregående skall denna grön korkade burk döda alla bakterier..detta är något för er med bakterie skräck!!


Gelet kom först ut,jag smörjde in fläckarna av ketchup,gräs och mascara..och lät stå en stund innan tvätten..


Det vita pulvret blandade jag till en smet i måttet som medföljer,bara att lägga lite vatten med i pulvret och blanda om,sedan gick jag på fläckarna av fett och blod.


Den Pink färgade burken gjorde jag samma sak med,här fick pulvret komma på kaffet,rödvinet och blåbärsfläcken.


Några fläckar lämnade jag torra( nagellacket,senap,lemonaden och chokladen) för att se hur det går med dom..dom åkte in i maskinen och en skopa av den bakterie dödande vanishen åkte med i byktrumman..

En cocktail av pulver blir det minsann i maskinen men om något av fläckarna inte ger med sej så då är det väl underligt...

Två timmar senare...


En stor del av fläckarna är borta..liten liten gnutta av några finns kvar,ketchup,gräs,mascara,senap och nagellacket som inte rört sej nånstans...det hade jag dock nog väntat mej..

Kanske syns lite dåligt men en gul fläck blev kvar av senapen..kanske den försvinner först med andra gången..


Gräs fläcken syns i svag grönt,mascaran i ganska ordentlig svart... och nagellacket som nog är svåraste av svåra..


Ketchupen då...den väntade jag att skulle försvinna men en svag fläck blev ändå kvar.



Här nedan om får ni se en liten "före och efter" bild så ni minns hur det såg ut...inte så illa slutresultat i allafall..





Berättade jag att ALLA produkter är luktfria!! Vilken tur..nu kunde jag även dela ut några av provpåsarna till mina vänner som lider av doftallergi,alla vanish produkterna är miljömärkta och den gröna och pink färgade är även produkter som rekommenderas av astma och allergi förbundet.


3 kommentarer:

  1. Oj så du jobbat med det här inlägget - många bilder!
    Men det var intressant produktest! Man vet ju inte alltid om man ska tro vad reklamen lovar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar själv ställa mej ganska skeptisk imot alla produkter som reklameras om på tv,så nu när jag fick möjligheten att prova själv..ja då får man ju en ordentligare bild...Vanish kan alltså rekommenderas vidäre ;)

      Radera
  2. Hej,
    I found your very interesting blog,and in the bottom of the page I see RQL logo.
    That's amazing.Thank you :)

    SvaraRadera