http://www.xmasclock.com/

30 september 2014

Ett Projekt äntligen färdigt!

Oj gudars skymning ändå,i 2års tid,ja t.o.m längre har jag sökt ett lamp skelett som skulle vara just ett visst mått,ni vet bredd och höjd och allt vad det betyder,jag har sökt och sökt,men inte hittat,så jag konstaterade att okej,ja glömmer den idén och drar igång med en mera tillgänglig..

Jag köpte hem klister och lim,garnet fick jag av en kär vän och badbollen skulle skaffas till följande,jag skulle nu göra en egen Random light från Moooi lampa,eftersom random light lampan sitter på krin500€ så kändest det lixom mera rätt att fixa det själv..

Följande dag skulle jag dra ett varv på loppiset för att hitta en badboll men vad kom imot,dendär..just dendär lamp skelettet jag sökt i två år...dom säger ju att slutar man vänta så..

Jag kom hem med skärmen som då var iklädd det mest sexiga tyget från 80talet,strippade ner den och tadaa för en euro,inte illa,...


Jag fick låna en "härva" från min vän och garnet kom ju också därifrån,naturvitt lingarn,snyggt!!


Jag stod en stund och nystade men sen var jag klar att börja runda runt med tråden på själva skärmen..


Efter olidligt många varv hittifrån och dittifrån var den klar,nöjd var jag alltså..


Sen fick den bli och vänta på uppsättningen och inköpet på lite nya delar..


Ett varv till Clas Ohlsson,mellan 15-20€ fattigare kom jag hem med skitsnygga delar och den ursnygga brännaren halogen globen.


Min handyman till karl..okej han som också kommer upp till taket med bara en pall under sej,jag skulle behöva en stege plus en pall och detta alltså upp på sängen balanserandes så han fick lägga upp det hela.

Och snyggt blev det,eller hur? kolla in skuggorna på väggen också...detta blir nudå kallat random light från Snede inspirations lampan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar