http://www.xmasclock.com/

2 september 2014

När det finns så mycket vackert

Allt blir så mycket vackrare när hösten kommer,ja hösten kommer ifall ni inte ännu lagt märke till det eller velat lägga märke till det skall jag kanske säga.
Det blir dofter och färger på ett helt annat sätt,äpplen doftar,svampen doftar,löven ger ifrån sej en helt annan sorts doft,vinden för med sej en karusell av dofter som man bara reagerar på om man tar sej tid att lyfta upp huvudet och lägga bort sin iphone eller vilken smartphone man nu har..

På Loppiset hittar man färgranna saker,värmande saker och intressanta saker och nu i weekenden när det var LWT hittade jag dubbelt så mycket.

Någon dag innan hittade jag denna underbara lilla karamellburk på loppis för ynka euron,så glädjande i färg och design att jag knappt kan lägga den ifrån mej.


På LWT fanns det karameller i varje litet hörn av staden,dessa underbara vagnar hittade jag på rad på torget..vad priset var glömde jag helt att kolla för jag blev så glad av bara synen av dom.


Eller som dessa underbara arabia koppar,varenda gång jag ser koppar på rad blir jag varm i hjärtat,att få en stund titta på hur snyggt allt har varit bara några tio-tal år sen får mej att vilja få världen tillbaka till dessa underbara tider där man hade färg i vardagliga saker,inte bara till fest eller på en liten vägg i hallen...utan färg överallt så glädjande.


Bland loppis stånden hittade man även "hallo" från gångna tider..ja en sån gammal telefon finns även hemma hos oss ,men inte i hänga på väggen format...


Tom hänt kom jag inte hem från LWT..det jag hade fått in i reda pengar under lördagen gjorde jag av med på söndagen(jaa,vi hade ett litet loppis bord med mina väninnor..) och det jag köpte var dessa underbara emalj redskap,en kastrull,två nya muggar och en vanlig skål,samt en sop-skyffel som jag tittat på året innan,nöjd?-Super nöjd!

Även ång lokt Ukko-pekka 1009 var ett varv till Lovisa både lördag och söndag,vi råkade få en glimt av snyggingen när det åkte förbi här nära oss..


Gammal enetertainment...dessa underbara ansikts ställen...domhär kommer aldrig bli gamla,alla älskar att lägga huvudet i ett hål och i detta fall få vara prinsessa eller betjänt för en liten stund i livet.

Krinti är en underbar liten life-style affär på drottningatan nere i gamla stan..värt att ta sej en titt om man är i närheten,här finns gammalt och nytt och garanterat tomhänt kommer man inte härifrån.


Idag har hösten verkligen kommit ända in i ryggmärgen,det var svalt och små ruskigt imorsse när jag dro iväg på morgonen,men som tur har jag ännu någon vecka kvar på det bästa av jobb och idag fick jag sitta framför brasan i vedspisen och värma mej medans jag skalade äpplen och njöt av spraket och knastrandet från spisen...gud så vacker hösten är.


2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tagit och en sådan lyrisk berättelse om hösten, LHH och livet! Det gäller att kunna se allt det fina som omgivningen erbjuder - och det kan du!
    Visst vart det så att man förr sa bara "hallå" i telefonen, det minns jag att min mormor gjorde.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carita. Jo jag tror nog dom flesta svarade med ett hallå,senare blev det mera vanligt med efternamnet.

      Radera