http://www.xmasclock.com/

21 oktober 2014

Jag har pippi på...

Ibland smyger det sej bara på,man knappt lägger märke till att man börjar bli galen i något s.k. "få pippi på något".
Jag har hela mitt liv varit kring dessa saker och utan någon större orsak börja komma hem med dom,ni har högst antagligen lagt märke till Arabia "måstet".

Nu har jag redan börjat reagera på att jag samlar,men i mitt samla koncept är de inte att jag kommer hem med varenda en liten arabia pryl,nej nej...jag söker den rätta!


Här ovan ser ni den senste och efter denna blir det bara svårare,detta lilla fat är gammalt..det äldsta jag just nu har.
Och chilina är dom jag fick detta år i min egna odling,några är ännu på plantan som jag flyttat in,men i stort sett är här av det goda.


Fatet är troligen en del av en större helhet,men till vad är okänt för mej,vad är det då som är så speciellt..jo stämpeln,det är alltid stämpeln,jag går och vänder på alla kippor och koppor jag hitta på loppis för att hitta dendär lite äldre och så förståss,den som är i min prisklass.


Stämpeln på denna är från 1900-1920,jag är glad,jag är ordagrant lycklig och vet inte hur jag skall hitta förljande bakåt..för det är det jag fått pippi på,att hitta äldre stämplar hela tiden.






2 kommentarer:

  1. Väldigt fina saker! Och säkert värdefulla också. Fina former dessutom - jag förstår mycket väl att man kan få pippi på vissa grejer, och att man lär sig massor samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carita,förr tänkte man nog mera på utseende och användning i ett,vilket jag tycker den helheten har lite fallit bort idag,men kanske den kommer tillbaka :)

      Radera