http://www.xmasclock.com/

28 oktober 2014

Kanske den aldrig kommer

 Det såg redan lovande ut,löven börja falla,dom blev bruna och det börja komma något smått vitt ner från himlen..men sen tog det slut,sen blev det som varma vår dagar igen,kanske vintern aldrig kommer,kanske blir det ingen snö.

Hur som helst är det bra att vara förberedd,ifall den ändå skulle hitta sej hit,dendär kalla snörika fantastiska viter,så jag tog fram min korg med yllesockor som blivit sönder slitna från förra året.


 Några av mina gamla godingar var i relativt gott skick,andra mindre bra,vissa har blivit stoppade om och om igen massvis av gånger och sen finns det dom som inte ännu har ett hål någonstans änn,visst är det underbart att få gå omkring i dessa fantastiska hantverk,mycket uppskattade hos oss..gamla som nya!


Och nog är det ju så att gillar man något försöker man hålla det i skick ända tills det inte mera lyckas,inget slit och släng här inte.

Kankse vintern snart kommer....

2 kommentarer:

  1. Kanske du måste börja virka snöflingor eller hitta på nåt annat för vi lär få snö först på nästa års sida, om ens då.
    Mig stör det inte med värme och snöfritt men för barnfamiljer är det nog roligare att kunna åka pulka och bygga kojor :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa iallafall blir det vita gardiner iår igen ifall ingen snö ses till :/ Jag har i köksfönstret några virkade"snöflingor" som egentligen är min momis gamla små dukar,jag har bara förstärkt dom med socker och dom är ur fina :)

      Radera