http://www.xmasclock.com/

14 oktober 2014

När man bara går förbi..

Jag var på loppis igår(överraskning),jag älskar arabia som ni säkert vet vid detta tillfälle redan,men priserna är sällan det jag skulle vilja ha dom som..så jag tittade glatt omkring mej och skådade redan på långt håll en liten hög med Arabias punaraita,i detta fall den lite mer festligare versionen med två guldkanter innanför den röda,kanske heter den puna-kultaraita(?) om någon vet berätta gärna.

Men dessa underbara porslin är aldrig under 20€ stycke,mer än oftast över..så jag gick förbi och suckade tyst innom mej.

Min syster kom sakta lullandest efter och ropar mittiallt till,"herregud såg du inte domhär??!!"pekandest på högen med porslinet,-Jo,jag såg men inte har jag råd med dom!-INTE RÅD??utbrast hon,tar inte du dom tar jag dom fortsatt hon!-mitt intresse steg,jag svängde om och tillika säger hon: -dom är tre för tie!!
TRE för TIE euro...sen började jag i mitt huvud gå igenom skåpen hemma,var får jag rum till dom,vad kan jag göra av med iställe?..

Dom blev ännu och ligga medans vi gick vidäre..vidäre sådär till halva följande gång så var det tvär stop och u-sväng,jag kunde ju inte lämna dit dom!


Med tanke på att dessa är gjorda mellan åren 1932-1949 tycker jag att skicket är riktigt bra,dom har ju varit i användning så något litet chip är borta från någon av kanterna och det lilla serverings fatet har en spricka i emaljen därav det bruna,men absolut användbara och bara tänk vilka godheter som har serverats från dessa.



Nu har jag ett 32cm serveringsfat ett 28cm serveringsfat och ett djupt serveringsfat...lycka är att ha en syster som går bakom och kollar lite närmare än jag själv!

Ni minns väl våningsfatet jag gjorde av den mera vardagliga punaraita serien...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar