http://www.xmasclock.com/

3 oktober 2014

Trender är till för att följa.


Jag blev sist och slutligen också biten av trend-loppan,länge länge tänkte jag för mej själv att nääe...jag skall inte göra detta men,ja...så såg jag löven på ,marken ock min äldsta son kom med en bukett av lönn-löv och där med det...

Lönn-lövs rosorna är så sjukt enkla att göra att den som aldrig pysslar fixar även dethär.


Men för er som inte kan tänka er alls hur man skall gå till väga tar jag nu upp google och kollar om jag hittar en passlig video för detta...

ett ögonblick...

Jaa-ha,hittade ingen film som skulle varit så bra jag hade önskat men,om ni vill kan ni ju söka på lönn rosor/lönn lövs rosor eller kolla in denna blogg

 http://julblogg.wordpress.com/2013/10/11/lonnlovs-rosor/

Här var en enkel liten beskrivning i bildformat...jag själv har inte haft någon ståltråd eller band när jag gjorde mina,inte heller någon käpp som vissa lägger till,jag virade fast "rosen" med stjälken/stjälkarna som finns kvar undertill...bara att prova sej fram..

Och min mamma trodde det var torkade rosor...så så illa blev dom tydligen inte :)

4 kommentarer:

  1. Läste om dom där löven man kan göra någonstans, blir faktiskt himla snyggt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara att gå ut å plocka vet´ja...man tror att det är svårt men ack så lätt det är..

      Radera
  2. Aj a - har sett några liknande hos andra bloggare och förstått att dom är lätta att göra men... jag brukar inte ha tålamod...
    Kanske jag ska testa nån gång ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. inget svårt alls,väntar att se resultat ;)

      Radera