http://www.xmasclock.com/

6 november 2014

Lite mindre plast

Di flesta vet ju att plast är ju inte bra,vi får i oss en massa plast dagligen,sånt vi ser och sådant vi inte ser,hos oss har det blivit lite mer medvetande och i små skalor försöker jag nu få bort plasten från såndärna vanliga grejer,sånt man använder lite mer ofta så att säga.


 Idag fick jag hem cirtus pressen i trä,har länge sökt efter en sån och tillsist frågade jag på köksredskaps butiken om dom inte hade en sån,svaret var nej,men dom kan beställa..4,90 betalade jag för snyggingen.


Också diskborsten har blivit utbytt till en i trä och växtfibrer,denna har alltså ett huvud som går att byta ut sedan när man diskat den förra slut,praktiskt och bioavfall.


Även tandborstarna är utbytta,hittade en fantastisk tandborste av bambu och själva borsten i kålfiber,antibakteriell..kan man kräva mer?

Även plast skålar har försvunnit och keramic skålar eller skålar i glas har kommit istället,sakta men säkert..men svårt att bli helt plastfri..

2 kommentarer:

  1. Du är en sann miljövän! Ska försöka tänka i de här banorna själv då jag handlar nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Tack Carita! Lycka till på nästa shopping tur...kolla också gärna in ruohonjuuri och luontaiskauppa te.x.

    SvaraRadera