http://www.xmasclock.com/

4 november 2014

Spå mej min framtid.

Att spå sin framtid är kanske inget man gör sådär ofta eller kanske inte alls,jag minns hur man i lågastadiet skrev sitt namn och någon killes namn mellan ordetloves och från det räknade man ut hur många L man hade tillsammans hur många O o.s.v och ju mer procent i slutet av räkningen desto större chans att just bli tillsammans med den,pah...så blev det ju aldrig me roligt tidsfördriv var det ju.

Jag minns hur många försökte spå via händerna i allaslags filmer,eller genom att se i dendär glaskulan eller kanske slänga in ett mynt i nån maskin där det kom ut någon random lapp med en spådom på...ja ja,det finns ju nog en hel massa.

Men idag på morgonstunden i ett café i stan,lite små trött med kaffe framför mej i en mjuk läder soffa,märkte jag ringarna som blev kvar från varje klunk när jag drack mitt kaffe,mina tankar gick bort till ett pogram i tv:n om något ställe i England där gummorna spådde via kaffekoppen hur ditt liv skulle se ut i framtiden..jag tittade i min mugg..och tyckte det ser ganska balanserat ut.


Raka linjer med jämna mellanrum,ja skulle dom gamla gummorna suttit bredvid mej skulle dom säkert kunna säga om det blir äktenskap i framtiden och hur många barn...men som tur vet jag själv svaren på dom redan så jag behövde inte såna expert råd idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar