http://www.xmasclock.com/

7 januari 2015

När man har äppel...

..kvar i källaren så kan man ju inget annat än göra en god äppelkaka till en kall vinter eftermiddag.

Äpplena plockade jag förra hösten och radade dom på källar hyllan,vinteräppel dom bästa som finns,just då man vill ha något gott som är ens egen..eller egen och egen,på min gård växer det inga äppel träd men jag har ju en syster som har..


Jag brukar inte allt för ofta dra igång med äppelkaks bak och fick ju syna omkring på nätet för att komma till ett recept som föll mej i smak.

Äppel rullade i socker och kanel..där satt den.


Kungariket Kammebornia delivers AGAIN!!! fantastisk äppelkaka,med just dendär äkta mormors äppelsmaken man vill ha.
Jag delar så gärna med mej receptet och med samma gång får ni titta in i det underbara kungariket..


Kan bara säga en sak till vårt café här i stan: Vaherkylä släng er i väggen,såhär skall en äppelkaka smaka!!!

4 kommentarer:

  1. Håller med dig! Pias recept funkar alltid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gott..och hela huset doftar ju underbart!!

      Radera
  2. Vad roligt att det smakar! Den är underbar den där äppelkakan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Garanterar att den blir gjord igen ;) mums!

      Radera