http://www.xmasclock.com/

19 mars 2015

Det magiska med mindre belysning

Man verkligen tänker inte på det,hur belysningen omkring en försämrar upplevelsen på himlen.
Mitt i stan ser man mycket färre stjärnor än om man är 3km från stan,där ser man massvis fler och det är helt underbart.

I förrgår var det ett helt fantastiskt norrsken,Ja,för att vara södra Finland,jag tog mej ut för att titta och visst...skulle man stått mitt in i stan med belysning från alla håll och kanter skulle man ha missat finheten,men redan bara i utkanten ser man så mycket mer.


Jag har aldrig förr provat fota med min mobil på natten/kvällen,men tänkte att jag denne gång skulle prova.


Inte så dåliga bilder i allafall,man ser ju vad man var ute efter och detta räcker för mej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar