http://www.xmasclock.com/

7 mars 2015

Lyckan finns på loppis

Den materiella lyckan alltså,varje gång hittar jag inte något men i mitt huvud finns en lång lista över saker jag så gärna skulle ha och genast då en sak kommer imot blir jag så lycklig,jag köper inte alltid den just den första gången...
-varför inte frågar ni er om jag engång sökt efter det
-nja..grejen är den att jag tror på andra chansen,finns den kvar nästa gång är det säkert att den skall hem till mej,annars inte,.och visst spelar priset en stor roll också,på loppis skall det vara loppis priser inget annat!

När något "äkta" kommer hem ryker något mera oäkta,kommer jag hem med en kockums emalj skål åker ikea skålen till nästa som behöver.

allt har sin plats och allt skall ha en plats annar är det något du inte behöver,enkelt och bra.

Senaste fynden är underbara och båda kom hem för en spott styver.

En ny kastrull,den ser orörd ut innuti och kommer att finnas på sin rätta plats i köket,jag har redan en emaljerad i gul färg så en röd kompis gör bara gott och mycket snyggare än bara blanka tråkiga rostfria ytor.


Nanny Still,Grapponia för Riihimäki,kärlek finns i saker och skulle jag haft någon extra slant på mej skulle jag tagit även den som blev kvar,men jag nöjer mej till tusen med bara den ena,snygg och framför allt kvalité så det skriker om det.


Just nu är huvudet inställt på en pehtoori kanna..färgen har ingen skillnad,dom är bara så snygga.

2 kommentarer:

  1. Alltid lika svårt att komma tomhänt ut från loppiset i stan :-)
    Men jag tänker som du, det man köper ska ha en given plats och en funktion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland slincker det med något smått lite otänkt...men jag brukar även ge vidäre saker då jag själv inte hittar ett ställe för det :)

      Radera