http://www.xmasclock.com/

11 maj 2015

Den dagen då jag inte gör något..

..den dagen heter Morsdag,den dagen då jag t.o.m vägrar att stiga upp från sängen innan jag ätit morgonmål och iår..iår såg morgonmålet ut såhär.


Färgsprak och massvis gott,en stund tidigare kunde man höra från köket  "pappa behöver vi ost och skinka?" "brickan finns däruppe pappa!"

På morsdsdagen brukar vi gå ut och gå en sväng,filosofera,njuta och andas in.
Lite extra spännande var det nu när vi har helt nya områden att utforska och titta vad vi har bara ett ynkelt litet stenkast ifrån oss..



Tänk att få bo på ett ställe där det finns så mycket historik runtom,denna damm har kommit till genom utgrävningar för en fästning/bastion..men mer än detta blev det inte,varför vet jag ej,har funderat att gå till bibliotket och låna en bok som skulle kunna berätta för mej om dessa fina ställen.

 Det plockas vitsippor,ett garabterat måste vid morsdagen,jag behöver inte böja mej ner,det gör mina pojkar och fästmannen,och dom sitter länge och gör dom finaste buketterna.

Mat är inte heller mitt bekymmer,fästmannen sköter det med.

Förrätt detta år var garvad lax med aioli undertill och en dilltuss utanpå på en toast,det smälte i munnen och man ville bara ha mer.


Hemgjort,för första gången rökte vi egen regnbågsforell,lyckat blev det och nypotatis med sommarsallad.

Till efterrätt gjordest det den traditionella jordgubbskakan,den ser lite annorlunda ut från år till år men innehåller ändå rätt så samma,jordgubbar och grädde.


Vädret var så fint och det var så varmt att man för första gången detta år kunde vara ute utan rock,nu kommer sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar