http://www.xmasclock.com/

24 juni 2015

Vad som händer just nu.

Man kan inte alltid få allt när man flyttar in där det funnits människor före dej..en av sakerna var det otroligt tunga och nedtryckande taket i vår entré.

Ett lackat trä tak från 50-talet,jo visst är det fint men det gör det så mörkt i rummet och man har känslan av att man måste dra huvudet in mellan axlarna när man stiger in..


Bry er dessvärre inte om färgskalan på väggarna,här har man fastnat på det färg glada sjuttio talet..ändringar kommer att ske,så fort vi kommer överens om tapet..

Hur som..jag har nu målat om taket,två gånger med en bottenfärg som skall hjälpa den riktiga färgen att fästa sej sedan i taket,att börja slipa var ett absolut NEJ så detta blev lösningen.


Imorsse lade jag märket till den lilla förändringen redan nu,jag behövde inte tända lampan när jag kom in..tänk så lite någon liter färg verkligen kan göra.

2 kommentarer:

  1. Man vänjer ju sig också med tiden vid de mest "konstiga" sakerna i hus och bostäder - men jag förstår att du velat ha det lite ljusare här :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra,mycket man vill behålla nu som man i början hade velat bli av med :)

      Radera