http://www.xmasclock.com/

4 september 2015

De e kanske lite nolot..

..(nolot är generande),men är det egentligen så nolot?

Mitt huvud fortsätter att spinna omkring i idé världen,nuförtiden i så stor sträckning att jag inte ens ser vem som kommer imot mej på gatan,fastän jag kan titta dom rakt i ögonen,mitt huvud är lixom inte där..

Oförskämt värre kan det kallas,men I´m so sorry,säger inte du hej heller är det inte dagen för "hej",den kommer en annan gång,inget farligt med det.

Minns det så bra då en f.d. chef pratade om sin svärdotter,hon kunde vara på hemma fest och pratade inte ett ord och var lixom inte där,men det var inte det att hon skulle vara dåligt uppfostrad,hon bara satt i sin värld och funderade på något så mycket häftigare.

Det är just så som jag känner mej just nu,det finns så mycket roligt att göra,så mycket att planera om till det lilla bättre och så mycket fantastiskt man bara inte kan prata om för att saken inte är färdigt bearbetad i den underbara värld min hjärna svevar i för stunden..och vet ni vad,jag bara älskar denna situation,jag är så ivrig,jag är så spänd och det bästa är att allt kan bli uppfyllt,varenda liten detalj är en molekyl av möjligheter.

Ibland på jobbet hamnar jag fråga kunden en gång till vad det var han ville ha..för denne kanske sade ett inspirerande ord som får mej att dra iväg igen på hjärn vågen,sväva och plocka ihop mera delar för att göra en helhet..tänk så underbart.

Nu och då är jag så in i min kreativitet att jag blir negativ,för det finns störande moment,det kan vara en telefon som ringer i just dendär exakta fel dels sekunden,eller ett knäpp i batteriet som får den goda idén att försvinna,POFF,borta..

Så ser jag bitter ut,innåtvänd eller bara grymt konsentrerad ut då är det min hjärna som jobbar så hårt på en idé att ett Hej blir lätt ett fel i stunden,men ibland kan det även få inspirationen att ta en helt ny svängom och bli till något mycket större.

Hjärnan är nog ett lite kompliserat objekt..men ett så farsinerande på samma gång!

2 kommentarer:

  1. Inget farligt alls att sväva ut i drömmar, tankar, fantasier - tror jag.
    Värre vore det ju om du inte hade fantasi, inga drömmar, inga tankar alls.
    Kram och keep on going!

    SvaraRadera