http://www.xmasclock.com/

4 oktober 2015

Firat i dagarna tre..och fortsätter..

Iår blev det en liten tjuvstart på bemärkelsedagen,den som egentligen infaller sej bara efter några timmar,efter fredags skiftet på jobbet blev jag bjuden på godaste förrätten och varmrätten,

Laxförförelse till förrätt,jo man tackar,på ett rustiskt lantbröd som stekts i smör.


Varmrätten var en höjdare som aldrig går fel,nämligen hemrökt lax med potatis och tomatsallad..ja så gott att ända bilden jag hann ta var då enbart skinnet fanns kvar mera av fisken.


Lördag morgon har guld i mund..så blev det iallafall för mej,22karats guld i skumppa flaskan..snacka om att skita guld nästa dag..



På kvällen var det en minimal get-to-getters,eller minimal och minimal..alla förökar sej nuförtiden så hur man än föröker hålla det mindre blir det bara större(som min pappa säger,vi blir bara fler för vartannat år..)

Lite snabb mat i min stil,chicken nachos,namm..


Och eftersom jag aldrig fick ha en glassfest som liten så tänkte jag att varför inte nu,nu när mina barn är småa och alla större barn ännu vill vara det,så det blev hela faderullan,med kex och godis,strössel och nonpareller i våffla eller i skål med såser eller utan.


Och firandet slutade ju inte med lördagskväll,idag har jag gjort det som också står mej nära hjärtat,nämligen ett besök uppe på landet bland alla djur,ja det är ju djurens dag idag(samt kanelbullen,men den skippa jag),fira livet kanske det kunde heta idag(?)

Imorgon...ja då blir det kaffe kalas med bästa Lisa..



2 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut - alltsammans.
    Och skita guld :-) Ja, det är inte illa det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla var nöjda och belåtna så det smakadest nog.
      Och visst får man ha lite humor med i texten,alltin skall inte vara så "rent" :D

      Radera