http://www.xmasclock.com/

24 januari 2016

Roligt som bara den.

Ibland är bilen just precis så passligt stor som den måste vara,såhär såg det nämligen ut en dag när jag kom hem körand,där bredvid mej i hjälpkarls sätet.


Något underligt och en vante.vanten gjorde sej perfekt för ändamålet,att inte få fula märken på instrumnetbräden ifall det skulle ta i,men det gjorde det inte.

Jag hade fått en spark,en helt super grej att äga såhär i vintertid,den blev i användning på en gång..efter att jag dragit den i sanden först och "slipat medarna".


Färgen är bort nött sedan många härrans år sen sade förra ägarn,men jag får gärna måla den och jag har tänkt måla den knall gul,vad tycker ni om det?

Att åka omkring i stan med den är något som får huvuden att svänga,man ser inte så många sparka omkring mera med dessa,varför månne? är det för att trottoaren är så sandad att man hamnar vara ute på körbanan?eller är det bara inte IN?
Hur som så glömmer jag inte den gamla damen som var ute och spatsera,hennes stora leende och hur många gången hon svängde sej om för att titta,underbart!


Fick även fästmannen ivrig,vi satte på soffan och titta film,när jag mittiallt bara rusade upp ur soffan och sa,nu jädrans skall vi göra något jag aldrig gjort med dej förr och något du inte gjort på många många år,vi drar ett varv runt kvarteret...

Gud så roligt,jag skrattade och njöt massor,och inte var han missnöjd heller måste jag säga.

Ut med sparkarna ännu när ni kan,sök den som ligger på vinden hos mormor och är täkt i damm,ge era barn en upplevelse och något dom kan ärva,denna enkla grej är så fantastisk!

1 kommentar: