http://www.xmasclock.com/

17 januari 2016

Så hade det gått igen ett veckoslut

Lördags jobb,säkert dom tråkigaste av alla,för mej är det även den längsta jobb dagen på hela veckan och den dagen som oftast har flest kunder också,vilket är jätte roligt men av det blir man även lite tröttare än vanligt.

Men att få komma hem från lördags jobbet är nog det bästa som finns,fästmannen är hemma och maten står endera klar eller är på gångs,jag behöver bara sätta mej ner så får jag ett glas vin i handen,titta på vad som händer och sker och berätta och lyssna,det är så fantastiskt och verkligen en stund av lugn.

I lördags blev jag bjuden på pilgrimsmusslor på en salladsbädd med egengjord aioli lime,annorlunda och inte helt illa..men inte en stor favorit heller,men inte skulle jag tacka nej om det kom framför mej igen heller.



Söndag morgon,lite små mys i sängen och nysnö ute,solen som sken från en klar blå himmel,det bara ropar att kom ut,kom ut.
Och världen stod stilla,just där bakom häcken,ett vinter underland,så tyst och stilla.


Vi gjorde lite gårdssysslor innan vi begav oss iväg till dammen,jag vågade sätta på mej låne skrinskor för första gången på 11år,skrinnade typ 5minuter och sen fick det vara,inte för det att jag tyckte det var tråkigt men för att dom klämde fötterna från sidorna,har jag bred fot kanske?


Men dammen,den är en pärla såväl på sommaren som på vintern,vilket paradis.


Och vad är inte gjorda för dagar som dessa,jo varm kakao,med grädde förståss och lite silver strössel för att lyxa till det lite extra.



2 kommentarer:

  1. Härliga skridskobilder! Konungsdammen?
    Och så fint att maten är klar då du kommer hem från jobbet, vackert upplagd portion också <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,javisst är det konungsdammen,fantastiskt ställe alla årstider. Jag skall berätta vidäre åt kocken att portionen fick beröm;)

      Radera