http://www.xmasclock.com/

10 mars 2016

Boet i Påskriset

Mitt jobb är fantastiskt,där kommer och går en massa mäniskor,en del är super ivriga och pratar en stund eller två och visar vad dom har shoppat under dagen.

Och det var därifrån jag fick idén till årets påskris,eller noh..kopiera blev det ju..

Videbusken fick sej en omgång igen,jag kliptte in några kvistar och skalade av barken,många många omgångar med bark,bara att försiktigt lägga kniven under bark kanten och dra av.


Sedan tog jag i några bark strimlor och snurra dom runt varann,och bakade in fler ju närmare slutet jag kom för att få mera och mera,medans jag snurrade,snurrade jag även "bandet" som det blev av snurret överom sej själv då det sakta men säkert började formas till ett bo.


Det skulle alltså bli fågelbon,riktigt lite hjälp gav jag med limpistolen så dom hålls ordentligt ihop.


Två bon behövde jag till mitt påskris.
Sedan tog jag in lite björk kvistar som jag lade ihop till en bukett och med järntråd satte fast dem ordentligt nertill.

Sen kom boen in i kvistarna,där som passade bäst .


Jag gav ägg planeringen till äldsta sonen och efter en stund kom han med vide kissorna som han sparat från förra året,dom blev jätte söta i boen.


Voilà,påskris 2016.




2 kommentarer:

  1. Jätte-jättefint! Jag är mållös igen över din kreativitet!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är en köpmans mardröm,jag "shoppar idéer" när jag går in i en butik...

      Radera