http://www.xmasclock.com/

28 mars 2016

Tiden som inte finns..

..jag har i två dagar stått ute,ute vid en tunna,lyssnat på fågelsång,vinden som smeker min kind,solen som värmer min rygg och slängt in en eller två kvistar i gången,röken har svidit i ögonen och livet har varit stilla.

Vi har klippt granhäcken,och eftersom småavfalls stationen inte är på samma tid som vi så gjorde vi det gamla enkla,brände risuna i en gammal tunna,så gör dom andra också,bara vinden är från rätt håll och vädret som det borde.

Det blir en massa aska,men det är ju bara så bra,buskar och träd tackar när dom får det dom behöver,ren aska.

Jag har en ny parfym,den heter rök,den kostade mej ingenting,den fick jag på köpet av stillheten och tystnaden och lugnet vid tunnan,den ger massor med barndomsminnen..men denär inte för att stanna,den blir lite för myclet när man i två dagar luktat på den.

Det är märkligt hur man blir så terapeutisk,man hör ingenting fastän det är ljud runtom,grannen som sågar,en annan hugger den tredje har ungana som bankar i hinkar,men man hör inte..bara spraket från tunnan,det är som ett tryck i öronen,bara tyst...

Tiden är svängd..det är sommartid,klockan närmar sej åtta när jag tror den först är halv fem,tiden gick så snabbt mittiallt,jag är trött fastän jag sovit massor,vårtrötthet heter det..så säger dom som vet..

Jag dansar i min egen tid..ingen annan kan stoppa mej,jag tar tid till det som jag vill,det som känns bra,det som ger mej enormt med styrka,massor med positivitet och ja..jag har tid för det som inte ger tid till annat.

Livet är den tid du vill..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar