http://www.xmasclock.com/

6 september 2016

cashewnötter med soyasås

Strömsö levererar snacks för filmkvällen,jag fastnade för det ena av tre och satte igång..

Läs receptet noga innan ni börjar så att det går rätt,eller gör som jag,läs det flere gånger och gör ändå fel(ei mennyt niinkuin strömsöössä)

Jag svirra ju på soyan innanugnen men,oh well,dom blev riktigt goda hur som..


Original receptet är som lyder:

Lägg nötter i en långpanna.
Rosta på 175c tills gyllene, ca 15 minuter.
Ringla över soja och skaka om.
Låt nötterna vara kvar i ugnen och skaka med jämna mellanrum tills all soja har sugits upp av nötterna.



Ibland förstår man inte varifrån en sån "för stundens minnesfel" kommer ifrån,men om det går att äta är det väl rikigt bra ändå :)

4 kommentarer:

  1. Låter gott! Och kul att du bjuder på dig själv också och berättar att allt inte gick som i Strömsö :-) ... för det gör det ju sällan. Tror att min syster en gång gjorde nåt liknande som jag fick till jul, men vet inte om det var med soja - där var kanske sirap och socker - jag minns inte, men gott var det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott ska de va´..och gör man själv vet man ju vad som finns i,det om något borde ju inspirera en massa.
      Tack att du gillar "bjuder på mej själv",man kan inte annat än skratta och hoppas/veta att det händer åt någon annan med där ute :D

      Radera
  2. Ja du, det är nog många som misslyckas, men alla visar inte det på sina tillrättalagda bloggar med fina bilder - annat är det mes oss :-D
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..ut med et bara så har dom någo ti tala i byn ;)

      Radera