http://www.xmasclock.com/

26 oktober 2016

Julpysslet har börjat.

Bara 59 dagar kvar till den mest magiska kväll under hela året,förväntan,kärlek,stämmning och värme och all den goda mat man åstadkommit,snart snart är den här.

Började julpysslet,detta år blir det mera glitter och glam och silver färger.
Jag hämtade hem i höstas redan ekollon och hattar då jag var ut på en promenad(ni hinner även ännu om ni snabbar er),jag lät dom sakta torka i mitt pysselrum och sedan satte jag igång när jag kände att tiden var inne.


Man behöver:

 Ekollon
Hattar av ekollon
glitterlim
och limpistol eller annat lim som torkar transpantarent.

Kolla att ekollonet passar ihop med hatten och spara just dom så du inte sen behöver söka att vilken var vilken.
Sen är det bara att  börja med att limma glitterlimmet på hattarna,vill man kan man fortsätta ut i stjälken men det är smak sak.


Det ser ganska tjockt ut men när det sedan har torkat så är det slätt och fint.


Låt glitterlimmet torka över natten eller lite till om det ännu är fuktigt.Sen är det limpistolen som gäller eller något annat lim(tag vad ni har,men kom ihåg att det skall gärna vara ett rinnande lim),sen limmar man fast ekollonen ill hatten och så va de klart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar