http://www.xmasclock.com/

4 januari 2017

Om 2016

Denna frågepanel har jag svarat på några år nu och tycker den är ganska rolig,om inte direkt nu,men egetr några år då man kanske glömt en del redan.
Om ni vill kopiera är det fritt fram.

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? Serverade mat på ett evenemang i staden som hade lite på tusen deltagare.
Genomdrev du någon stor förändring? Har inte haft behov.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Muriel kom med en son detta år.
Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?  Jag är skit dålig på datumar,men att det var sommar och Lisa var här på kaffe.
Dog någon som stod dig nära? Som tur inte.
Vilka länder besökte du? inget,trivdest mer än bra på Finsk mark.
Bästa köpet? Mizu termosen
Gjorde någonting dig riktigt glad? Massor med saker och tillfällen,suveränt år.
Saknar du något under år 2016 som du vill ha år 2017? Tid,ensam tid.
Vad önskar du att du gjort mer?  varit ute i skogen mera och träffast mera mina vänner.
Vad önskar du att du gjort mindre? Avreagerat mej på bättre personer.
Favoritprogram på TV? Masterchef australia
Bästa boken du läste i år? Kammebornias utflykter och inflykter
Största musikaliska upptäckten? Jazz och blues
Vad var din största framgång på jobbet 2016? framgång är väl det att man jobbar,för man skulle ju ha såå mycket annat att göra.
Största framgång på det privata planet?  Privata planet är inget annat än framgång,år från år,vecka efter vecka.
Största misstaget? Att tro att jag kan mer än jag lyckas med.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? absolut gladare.
Vad spenderade du mest pengar på?  muld
Något du önskade dig och fick? önskar mej massor med saker,känslor och upplevelser,och man får ju det man vill ha,om man verkligen vill ha det.
Något du önskade dig och inte fick? då har jag inte velat ha det tillräkligt..
Vad gjorde du på din födelsedag 2016? Firade på hemma plan i lugn gammal stil,med mat och sött.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? En grej som troligen kommer med tiden.
Vad fick dig att må bra? Allt,det finns bra i allt.
Vem saknade du? ..Lisa,lisa på hemmaplan(hon har varit över ett år på äldreboende)
De bästa nya människorna du träffade? Alla fina kunder genom jobbet.
Mest stolt över? Att jag är den jag är.
Högsta önskan just nu? Att finna material till följande projekt.
Vad tänker du göra annorlunda detta år?  Tänker odla mera och få ut mera plast från hemmet.

2 kommentarer:

  1. Dom här frågegrejerna är kul!
    Den här var ganska lång, jag tror jag kopierade den från en annan blogg, eller något liknande.
    Om jag använder frågorna delar jag upp dem.
    Men de är kul på det sättet att man lär känna sina bloggvänner bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är lång,men gör den enbart en gång i året och då få den för min del bli en längre grej :)
      Gillar också dessa olika varianter som finns och just att komma litet närmare skrivaren.

      Radera