http://www.xmasclock.com/

10 mars 2017

En plast grej mindre i huset.

Jag köper sällan nya saker som ni säkert förstod i det förra inlägget men ibland bara måste man och då är det oftast sådana grejjer man kommerha i tio kanske tjugotals år framöver.

Har länge velat ha en dammvippa,men alla är av plast,dom som jag kommit över iallafall,men en dag när jag tog mej en sväng på städsidan i butiken(där jag sällan är då jag inte använder överparfymerade fejk produkter) så såg jag denna,mitt bland plast högarna i hyllan,en dammvippa med träskaft och fårull,glädjen var stor.


Såklart är prislappen något helt annat men vem bryr sej,denna kan jag ju kompostera sedan efter många tiotals år när den är slut körd.
För att hålla den i skick skall man efter varje användning damma av den utomhus eller dammsuga den,den kommer ju att hålla ända till barnbarnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar