http://www.xmasclock.com/

9 maj 2017

Bättre humör trots samma känslor.

En vecka och några dagar har gått sedan vappen,mina känslor är fortfarande av samma åsikt,i åratal har det pågått och nu,nu får det vara bra.

Jag tänker inte vänta mej att bli bjuden någonstans,för i dagens läge finns inte denna etickett kvar,där man bjuder folk hem till sej för att sedan bli bjuden tillbaka,i dagens läge är det en som tar insitiativet att ordna,ställa till,fixa,sköta och låta andra komma för att ta sej för,ha det roligt,njuta och må fint, sen var det slut.

Det stör mej evinnerligt att jag även i denna ålder inte än har funnit bekanta med samma intresse,att ställa till med roligheter för andra men även att få själv komma till det roliga hos någon annan.

Jag är en sån otrolig fest glad människa,och med fest menar jag allt från sitta ner en lördags kväll vid en bit mat,mingla,roas, till pump up the volume fester, jag gillar allt så även min familj.

Jag vet inte vad det är som får att många tror vi har så fullt upp med allt möjligt att vi inte skulle ha tid att komma? Medans den andra delen undrar varför inte vi var där när vi aldrig har något super viktigt för oss.

När jag pratade om detta med en utomstående fick jag samma därifrån,hans familj har det just precis så..men sen dom hör till en massa föreningar och går olika kurser m.m,men även dom kan sitta hemma en lördag kväll och vänta på att dendär ena kompisen skall ringa som han lovat och meddela när dom skulle åka iväg,för att sedan få höra " jag trodde ni inte skulle komma,när det nu var veckan innnan midsommar,så vi dro iväg me Patrik iställe",fint.

Kanske det går som tidigare,nu när jag känner att jag skall lämna undan det som gör mej besviken helatiden, att då kommer det nya intressanta människor som jag aldrig sett förr,som vill göra samma sak,dela på det roliga så att säga.

Detta år skall det garanterat bli massor med fest,men med nya tag.

Kanske det bara är vi,kanske är det bara en liten fest,men livet är den bästa festen.

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt! Vi har förlorat det där med att vara spontana och kravlösa...
    Men vi kan inte ändra på andra, så vi får göra som du säger, hoppas hitta dem vi har det bra med, mänskor som delar våra intressen, ger oss energi.
    Kram!

    SvaraRadera