http://www.xmasclock.com/

14 december 2017

Köks ön del 1

 Drömmen om att ha en köks ö har funnits mycket länge,redan då vi bodde på gamla stället hade jag mer än gärna haft en i köket,med då hade vi inte tillräkligt med utrymme för att förverkliga.

Men så flyttade vi ju till huset vårt och redan från första ögonblicket så var det fast i mitt huvud igen,köks ön..äntligen skall den bli av..

..trodde jag ja..fästmannen var inte riktigt med på samma noter men efter en tid och mycket förklarande och skissande och visioner så började han sakta se hur det kunde bli.

Egentligen började ju det hela i våras,då vi började ge köket en ansiktslyft.

Sen tar ju allting tid,för inte går man ju bara till butiken för att köpa hem en köks ö,nej,den skall hittas eller närmare sagt,den skall hitta oss.



Efter en sväng i bekantas hus  hittade fästmannen en diskbänk från 40-talet,jag var ju totalt blind för möblen då jag sett den hela mitt liv och hade aldrig ens kunnat tänka mej att ta hem den,men där var den,framför min fästman och han med ett stort smile.."där är vår köks ö". Och vi fick ta den med oss,lycka!!

Här är det provning på g..hur skall sidorna bli och se ut.

Färgen var en mörkare rysk aktig blå men det stör ju ingen,målfärgen är allas bästa vän.
Vi hamnade börja planera lite extra då möbeln såklart innan stått imot en vägg och baksidan var som den var,bara en skiva..eller rättare sagt två.


Men tillsammans fixar vi ju allt,ni vet när två huvuden slås ihop...

På baksidan fanns ännu kvar lite information från köpestället.

Utanpå fanns rediga märken från förr,där har man diskat,en emaljskål på var sitt ställe,ena diskade man i,andra sköljde man i.



Möblen består av två skåp och en vedlåda,handtagen är slitna och sprukna från år av användning.

Innuti var det som alla möbler från förr,allt original,ingen färg påstruken,bara som så.


Här börjar det...










2 kommentarer:

  1. Beundrar er så för att ni har idéer och orkar genomföra dem!
    Ibland måste man leva mitt i ett litet kaos, men det där blir bra!

    SvaraRadera