http://www.xmasclock.com/

1 december 2017

Krans till takkan

Takka,har takka ett svensktnamn? eller är det enbart eldstad? informera mej ni som vet,så lär jag mej igen något nytt.

Vår takka har ju den underligaste modellen men som ni säkert minns ni som hängt me den tid så var den ju inte så snygg i färg tidigare heller,ni som inte har varit med så länge hittar det hela Här.


Men man vill ju förbättra då det går och nu till jule tider blev det en krans av cypress och lingonris.
Där satt jag på golvet och pysslade medans vi såg på en julfilm,det är dubbel glädje kan jag säga.


Takkan blir inte varm där som kransen hänger så nån eldfara blir det högst antagligen inte,men om den torkar snabbare än annars så..ja,det får vi se.

Ikväll är det Lovisa stads julöppning,kommer ni också? ta in julstämmningen,det har ju snöat och allt <3 p="">

2 kommentarer:

  1. Öppen eldstad är helt rätt, man kan tala om att man tänder en brasa i den.
    Det är fint att du är intresserad av svenska språket, vi måste vårda det.
    Jag vet, jag låter som en lärare :-D
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eldstad sade min mamma också,jag tycker det låter pånåtsätt tråkigt..takka it is :D

      Radera