http://www.xmasclock.com/

18 januari 2018

Vegetarisk Hamburgare

Med gallstens besvär kommer det matbesvär,vissa maträtter ger anfall andra inte,så med den listan jag nu har och försöker gå efter till 99% av tiden så har jag gjort till en liten vegetarisk haburgare och "fries".


Rätten skulle blivit vegan om jag inte skulle använda mej av grekisk yoghurt till såsen,men man kan såklart byta ut det ill något icke animaliskt.

Det är inte alltid så enkelt,dethär med att byta ut maten till sådant som borde hålla bort symptom,passar det mej ändå?kunde jag ändå kanske äta av detdär? frågorna blir lätt många och tyvärr hamnar man leta sej fram till vad som kan passa eller vad som tydligt inte gjorde det,med plågsamma resultat.

Eftersom en av pungterna i förra texten är mjölkprodukter så måste jag säga att tack gode gud för att jag klarar av en del,ost i mindre mängder,yoghurt och smör i smått går,men ingenting som förr,eller så vågar jag bara inte prova.



Min hamburgare bestod av:

rågbröd (reissumies)
sallads blandning
1/2 tsk grovsenap blandad med 1,5tsk grekisk yoghurt
en ungsbakad batat skiva (rypsolja,örtsaltblandning,muskot)
2skivor ost
riven zucchini
2 tsk sweet chilisås i 1tsk yoghurt
en skva tomat

Som franskis hade jag palsternacka som jag klarar av(HURRAAA ROP!!) dom tvinnande i lite rapsolja och örtsalt och in i ugnen tilika med bataten, 220 grader tills mjuka och fått önskad färg.

2 kommentarer:

  1. Ser väldigt god ut och säkert är den nyttig också.
    Hoppas ändå du får operation nån gång så slipper du besvären och att alltid fundera vad du kan äta och vad du inte kan äta.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack,den fick även godkänt betyg av fästmannen,Han är kräsen :D

      Radera