http://www.xmasclock.com/

14 mars 2018

Vår känslor och en gnutta påsk

När regnet vräker ner och utomhus ser det ut som om man bodde i England,då kanske man inte direkt får vårkänslor,men då solen ens lite glimtar fram så som den gjorde förra veckan,då,då börjar det klia i fingrarna.

Jag är en riktig svår typ då det kommer till vårblommorna och framför allt narcisserna,genast då dom uppenbarar sig i butiken då vill jag ju ha en hem,sen när erbjudandet 3 för 5euro dyker upp,då kan jag inte hålla mej.


Årets narcisser blev satta i singer symaskins lådan,den kom med en av köpen då vi inskaffade symaskins underreden till matbordet,ni kan läsa om det Här.

Lite kärlek behövde lådn först då den hade spruckit på några ställen,men delarna fanns kvar och trälim finns i garaget,sen satte jag lite bubbelplast innuti lådan(det var det som fanns hemma) och dom köpta narcisserna delade jag helt rått med händerna på mitten eftersom lådan är långsmal.

Alltid behöver man inte använda saker till sitt ursprungs ändamål.


Lycka i låda,jag blir så glad av blommor,sådär glad som jag minns gamla tanter blev då man själv var liten..betyder det att jag är en gammal tant nu? :D

Ps. När narcisserna blommat ut planterar jag dom i rabatten,jag har ett ställe där jag planterat alla år sen vi flyttat hit och det är riktigt roligt att få njuta dubbelt upp då dom är förts att komma upp när snön försvunnit.

2 kommentarer:

  1. Nog är det fint att vi kan känna lycka av små saker - och frön, som blir blommor, är Guds sanna underverk.
    Snart ska väl kylan vara ett minne blott och våren är här!
    Ut och jaga chokladägg - hoppas du orkar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väntar starkt på våren,mera blommor skall det bli :) Hoppas också på bra årk inför äggjakten :)

      Radera